• Wycieczka rowerowa klasy VI

Oceny już wystawione, nastroje wyśmienite i pogoda sprzyjająca aktywności fizycznej. Tak właśnie klasa VI spędziła przed ostatni dzień w szkole, tuż przed wyczekiwanymi wakacjami.

Pełni energii i w odpowiednim nastroju wybraliśmy się w wyprwę rowerami nad zbiornik retencyjny w Kluczborku. Wszyscy uczestnicy świetnie dali sobie radę na rowerach, przestrzegając zasad bezpieczeństwa. Po dotarciu mięliśmy okazję troszkę odpocząć, spedzić ze sobą czas, podsumowując nasz cały rok szkolny. Następnie udaliśmy się na pyszne lody i wyczekiwany kebab.

To był fajnie spędzony czas razem!

• PIKNIK PROFILAKTYCZNY

Zaczynamy wakacje przygotowani do mądrego i bezpiecznego wypoczynku. Policjanci z KPP w Kluczborku w ramach "Bezpieczne wakacje" zadbali o to, abyśmy zawsze pamiętali o bezpieczeństwie i odpowiedzialności, ale z dobrym humorem odpoczywali i korzystali z wolnego czasu.

W czasie Pikniku Profilaktycznego podsumowującego programy "Zachowaj Trzeźwy Umysł" i "Trzymaj Formę" przypomnieiśmy sobie jak można ciekawie, niestandardowo i mądrze bawić się z przyjaciółmi i rodziną.

Wakacje uważamy za rozpoczęte !

• Podsumowanie wielostronnego projektu Erasmus+ finansowanego z Unii Europejskiej

W dniu 18 czerwca podsumowaliśmy realizację  wielostronego projektu pt: " Glas begeistert- glass inspires - szkło inspiruje" Niestety nasza przygoda z projektem dobiega końca. Na podsumowaniu gościliśmy w murach naszej szkoły: p. Grzegorza Błażewskiego- naczelnika Wydziały Promocji i Rozwoju Gminy w Urzędzie Miejskim w Kluczborku, Panią Dyrektor Administracji Oświaty w Kluczborku p. Elżbietę Pietrzykowską i zastepcę dyrektora oświaty p. Elżbietę Siemońską, Sołtysów Kujakowic Górnych i Dolnych, przedstawicieli Rady Rodziców, Rodziców  uczniów biorących udział w projekcie oraz naszych byłych Absolwentów, którzy też brali udział w projekcie. Rozpoczęliśmy nasze podsumowanie od wysłuchania hymnu Unii Europejskiej a później już pochwaliliśmy się naszymi produktami finalnymi oraz tym wszystkim, co udało nam się w trakcie ralizacji projektu wypracować. W trakcie prezentacji wszyscy uczestnicy mieli możliwość wypowiedzenia się na temat swoich wrażeń i odczuć po ciekawych wyjazdach i aktywnościach projektowych. Uczniowie, którzy byli w Turcji zafascynowani poznanym tam tańcem regionalnym zaprezentowali go wszystkim obecnym. Na zakończenie przyszedł czas na podziękowania wszystkim zaangażowanym osobom, które pomagały nam podczas realizacji projektu i przyczyniły się do jego sukcesu.   Głos zabrali również  nasi goście p. G. Błażewski i p. E. Pietrzykowska, którzy podziękowali nam za nasze zaangażowanie i pracę na rzecz szkoły, a od Pani Dyrektor Administracji Oświaty otrzymaliśmy pamiątkowy Dyplom z wyrazami uznania za wdrażanie projektów unijnych.

W trakcie podsumowania zadań projektowych Erasmus+ koordynatorki projektów opowiedziały również  o projektach międzynarodowych Ka-122, które również realizowane są w szkole i skierowane dla kadry nauczycielskiej: pierwszy projekt “ Wzmocnienie demokracji edukacji” oraz drugi : “ Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – dzięki czemu cała kadra miała oraz bedzie miała okazję wyjazdu do Pixi Academy – bazy szkoleniowej w Dalaman w Turcji. A projekty te otrzymały dofiansowanie z puli “ Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry szkolnej” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfiansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Wspomniano też o pojektach eTwinning- obecnie z zaprzyjaźniona szkołą w Lavis we Włoszech, które polegają na współpracy międzynarodowej szkół w formie online.

• Ziemia Kłodzka - wycieczka dwudniowa

W dniach 13-14 czerwca klasa V i VI wraz z wychowawcami wybrała się na dwudniową wycieczkę do Ziemi Kłodzkiej.

Naszym pierwszym przystankiem było Muzeum Metamotoryzacji w Paczkowie, gdzie mogliśmy podziwiać kilkadziesiąt modeli pojazdów, ale również sprawdzić jak działa silnik, system ABS, poznać siły, jakie działają na auto podczas zakrętu oraz sprawdzić jak zachowają się pojazdy podczas zderzenia. Kolejnym punktem tego dnia było zwiedzanie z przewodnikiem górnej części Twierdzy Kłodzkiej. Mimo kapryśnej pogody udało się nam wejść na najwyższy szczyt Gór Stołowych - Szczeliniec Wielki. Pełni wrażeń i radości udaliśmy się w miejsce naszego zakaterowania, gdzie mogliśmy zjeść obiadokolację i odpocząć po całym dniu atrakcji.

W drugim dniu po śniadaniu wyruszyliśmy do Parku Narodowego Gór Stołowych, gdzie zwiedziliśmy Błędne Skały, w których każda skała posiada własną nazwę nawiązującą do jej kształtu, takimi jak: Stołowy GłazTunelKuchnia czy Kurza Stopka. Uczniowie bardzo chętnie przeciskali się pomiędzy skalnymi wąskimi na kilkadziesiąt centymetrów skałami. Towarzyszył temu świetny nastrój, który udzielił się w kolejnym punkcie zwiedzania - Kopalnii Złota w Złotym Stoku. W tym miejscu pani przewodnik  opowiedziała nam historię kopalni i oprowadziła po wszystkich zakamarkach tego cudownego i pełnego tajemnic miejsca. Następnie  kolejką wyjechaliśmy z kopalni i udaliśmy się do Sredniowiecznego Parku Techniki, którego główną tematyką  były maszyny wykorzystywane niegdyś w kopalniach. Uczniowie zobaczyli, jak działa dźwig ręczny, koło deptakowe, czy kierat.  Nastepnie udaliśmy się do chaty kata i ścieżki strachu. Dzięku pobytowi w Osadzie Górniczej Złoty Stok mogliśmy cofnąć się w czasie i zobaczyć, jak dawniej radzili sobie na co dzień nasi przodkowie.

Po tak wielu atrakcjach i w świetnych nastrojach wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, gdzie pod szkołą czekali na swoje pociechy rodzice.

• eTwinning- nasze działania projektowe

Po wysłaniu naszych niedokończonych rysunków do szkoły partnerskiej we Włoszech przystąpiliśmy do przygotowania wspólnie z naszymi kolegami i koleżankami z Włoch prezentacji o naszych artystach. W formie prezentacji przedstawiliśmy je podczas zajęć a potem wspólnie świetnie bawiliśmy się podczas rozwiązywania Quizu. Kolejnym naszym zadaniem było nakręcenie krótkiego filmiku o poznanych artystach, którego nakręcanie sprawiło nam wiele frajdy!

Podczas spotkania z Rodzicami przedstawiono wszystkie działania projektowe i z tej też okazji przygotowaliśmy wystawę poświęconą naszej wspólnej współpracy.

• Ferie Zimowe w Gminie Kluczbork

• Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi im. M. Kopernika w Kujakowicach Dolnych